El 1r de maig ha sigut des dels seus inicis una data de reivindicació per a la classe obrera combativa d’esta ciutat. En una data en la qual solem ajuntar-nos les diferents organitzacions obreres per denunciar la inacció dels sindicats pactistes, en la que exigim les millores de la qualitat dels nostres treballs i de les nostres vides, enguany el lema de la manifestació era per aconseguir la jornada laboral màxima de 30 hores, ja que aquesta no ha baixat des que vam aconseguir la de 8 hores, ara fa 100 anys.
Aquest ha sigut diferent. Des dels inicis les persones participants en la manifestació van tindre altercats amb la policia nacional, que negava el dret a manifestar-se al·legant que portar pals de fusta que sostenien les banderes era considerat com un objecte contundent. A partir d’ací, tota la marxa transcorregué amb identificacions contínues, intervencions policials on els agents trencaven la marxa, agafaven a alguna persona i la separaven de la resta entrant amb violència, intimidacions i moments molt tensos. Els i les manifestants en cap moment van exercir violència contra ells. El resultat sempre era el mateix: entrada, agressió, intimidacions i aïllament. El resultat, una dona que es van portar per davant causant-li ferides i havent d’acudir a urgències, menors que acompanyaven amb atacs d’ansietat per la violència exercida… Tot un disparat en una manifestació que, repetim, transcorria amb tota normalitat i de forma pacífica.
Des de CNT Castelló denunciem l’actuació desmesurada dels agents d’intervenció de la policia nacional, l’actuació de la policia local que portava instruments com pistoles elèctriques i porres extensibles per amenaçar i acovardir a les que estàvem presents i assenyalem com a principals responsables a la Subdelegació de Govern que va dissenyar aquest dispositiu policial, ja que els agents des del primer moment estaven preparats per a carregar contra els manifestants, a la Regidoria de Seguretat de l’Ajuntament de Castelló representada pel regidor de Vox.
Exigim que es depuren responsabilitats contra les persones causants de tota aquesta maquinària de repressió sense sentit i ens causa profunda tristor que en un dia reivindicatiu com aquest s’utilitzara la violència contra la classe treballadora, les persones majors i els menors d’aquesta manera tan grossera.
Només ens queda afegir que no ens rendim, que continuarem lluitant i eixint al carrer per reivindicar allò que considerem just i que la repressió no ens aturarà, perquè mai ho ha fet.
2 de maig de 2024
COMUNICADO DE CNT ANTE LA REPRESIÓN SUFRIDA DURANTE EL 1 DE MAYO EN CASTELLÓ
El 1 de mayo ha sido desde sus inicios una fecha de reivindicación para la clase obrera combativa de esta ciudad. En una fecha en la cual solemos juntarnos las diferentes organizaciones obreras para denunciar la inacción de los sindicatos pactistas, en la que exigimos las mejoras de la calidad de nuestros trabajos y de nuestras vidas, este año el lema de la manifestación era para conseguir la jornada laboral máxima de 30 horas, ya que esta no ha bajado desde que conseguimos la de 8 horas, ahora hace 100 años.
Este ha sido diferente. Desde los inicios las personas participantes en la manifestación tuvieron altercados con la policía nacional, que negaba el derecho a manifestarse alegando que llevar palos de madera que sostenían las banderas era considerado como un objeto contundente. A partir de aquí, toda la marcha transcurrió con identificaciones continuas, intervenciones policiales donde los agentes rompían la marcha, cogían a alguna persona y la separaban del resto entrando con violencia, intimidaciones y momentos muy tensos. Los y las manifestantes en ningún momento ejercieron violencia contra ellos. El resultado siempre era el mismo: entrada, agresión, intimidaciones y aislamiento. El resultado, una mujer que se llevaron por delante causándole heridas y teniendo que acudir a urgencias, menores que acompañaban con ataques de ansiedad por la violencia ejercida… Todo un disparate en una manifestación que, repetimos, transcurría con toda normalidad y de forma pacífica.
Desde CNT Castelló denunciamos la actuación desmesurada de los agentes de intervención de la policía nacional, la actuación de la policía local que llevaba instrumentos como pistolas eléctricas y porras extensibles para amenazar y acobardar a las que estábamos presentes y señalamos como principales responsables a la Subdelegación de Gobierno, que diseñó este dispositivo policial, puesto que los agentes desde el primer momento estaban preparados para cargar contra los manifestantes, a la Concejalía de Seguridad del Ayuntamiento de Castelló representada por el regidor de Vox.
Exigimos que se depuren responsabilidades contra las personas causantes de toda esta maquinaria de represión sin sentido y nos causa profunda tristeza que en un día reivindicativo como este se utilizara la violencia contra la clase trabajadora, las personas mayores y los menores de este modo tan zafio.
Sólo nos queda añadir que no nos rendimos, que continuaremos luchando y saliendo a la calle para reivindicar aquello que consideramos justo y que la represión no nos parará, porque nunca lo ha hecho.
2 de mayo de 2024